()

مَن طَلَبَنی وَجَدَنی

وَمَن وَجَدَنی عَرَفَنی

وَمَن عَرَفَنی اَحَبَّنی

وَمَن اَحَبَّنی عَشَقَنی

وَمَن عَشَقَنی عَشَقْتُهُ

وَمَن عَشَقْتُهُ قَتَلتُهُ

وَمَن قَتَلته فَعَلَیَّ دیته

ومن علی دیته فانا دیته ...

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

آن کس که مرا طلب کند، من را می یابد و آن کس که مرا یافت، من را می شناسد و آن کس که مرا شناخت، من را دوست می دارد و آن کس که مرا دوست داشت، به من عشق می ورزد و آن کس که به من عشق ورزید، من نیز به او عشق می ورزم و آن کس که من به او عشق ورزیدم، او را می کشم و آن کس را که من بکشم، خونبهای او بر من واجب است و آن کس که خونبهایش بر من واجب شد، پس خود من خونبهای او می باشم

_♥♥___♥♥♥__♥♥___♥♥

زندگی زیباست
زنگی تلاطمی همچو دریاست
گاه پایین گاه بالا
گاه داد و گاه بیداد
زندگی باران است
شرشر لحظه هایش
بی نهایت زیباست
زندگی زیباست
چون خدا با ماست...

: پریسا

_♥♥___♥♥♥__♥♥___♥♥

پست ها از خودم نیستند
مگر اینکه زیرشان
نوشته باشم !

کلمات کلیدی

دائم الوضو بودن چه فایده ای دارد؟

جمعه, ۱۰ آذر ۱۳۹۱، ۱۰:۳۱ ب.ظ
درباره فلسفه وضو نیز به طور خلاصه مى‏توان مطالب زیر را بیان کرد:
1ـ طهارت و پاکیزگى ظاهرى.

2ـ طهارت باطنى؛ چون شخص وضو گیرنده، وقتى به نیت عبادت و اطاعت خداوند و شکل معین شده در شریعت وضو مى‏گیرد قهراً در مسیر طهارت باطنى و عبودیت خداوند گام برمى‏دارد و اثر معنوى و تربیتى ویژه‏اى مى‏پذیرد.
3ـ وضو عملى است که از سر تا قدم انسان را در برمى‏گیرد و شستن و مسح اعضا، نوعى تذکر و یادآورى به او در مورد مسؤولیت اعضا و جوارح است. 4ـ تقویت روحیه بندگى و تعبد. از حضرت رضا(ع) رسیده که آن حضرت فرمود: «بدان جهت به گرفتن وضو امر شده که بنده آن گاه که در حضور خداوند جبار براى مناجات با او مى‏ایستد طاهر و پاکیزه باشد: و در آن چه او فرموده مطیع و از پلیدى‏ها و نجاست‏ها پاک باشد. گذشته از این، وضو کسالت و خواب را از آدمى دور مى‏کند و دل را براى قیام در حضور حضرت پروردگار پاکیزه مى‏سازد، در روایات اسلامی داریم که الوضو نور. وضو یکی از عباداتی است که باعث انس با خداوند خواهد شد و کارکرد ایجاد نورانیت معنوی در انسان دارد.
در هنگام عادت، وضو یا تیمم موجب طهارتى که مجوز نماز یا سایر عبادات بشود و یا آنچه بر حائض حرام است را حلال کند نیست. اما مستحب است در اوقات نمازهاى واجب؛ زن خود را ظاهرا تطهیر کند و وضو بگیرد و در سجاده خود بنشیند و 33 مرتبه ذکر تسبیحات اربعه را بخواند و همچنین مى‏تواند بدون این که دست روى خط قرآن بگذارد قرآن بخواند. البته غیر از آن چهار سوره‏اى که سجده واجب دارد زیرا خواندن آن چهار سوره حتى باء بسم الله آنها را نمى‏تواند بخواند.
البته داشتن وضودرمواردخاص لازم است مانند خواندن نمازواین که سفارش می شود همواره باوضو باشیم جنبه استحبابی دارد تا ان حالت پا کی ،نورانیت وصفای روح درضمیر انسان رسوخ نماید.
به جهت تبرک چند حدیث ذکر می شود
وضو
- پیامبر خدا صلى الله علیه و آله : وضو ، نصف ایمان است .
- پیامبر خدا صلى الله علیه و آله : هر که در سرماى شدید ، وضو را به طور کامل بگیرد ، دو سهم اجر دارد و هر که در گرماى سخت ، وضو را کامل به جا آورد یک سهم اجر دارد .
- پیامبر خدا صلى الله علیه و آله : هرگاه مرد مسلمان وضو بگیرد ، گناهان او از گوش و چشم و دستان و پاهایش بیرون مى روند . پس ، چون بنشیند با آمرزش نشسته است.
- پیامبر خدا صلى الله علیه و آله : هرگاه بنده (خدا) وضو گیرد ، گناهانش همچون برگ هاى این درخت فرو مى ریزد .
امام على علیه السلام : هـر که درسـت طهارت بـگیرد و سـپس بـه مسجد برود ، تا زمانى که حَدَثى از او سر نزده ، همواره در حال نماز (محسوب) مى شود .
٧- امام باقر علیه السلام : نماز جز با طهارت درست نیست .
١٨٢١ حکمت وضو
- امام باقر علیه السلام : وضو در حقیقت حدّى از حدود خداست ، تا این که خداوند بداند چه کسى از او فرمان مى برد و چه کسى نافرمانیش مى کند .
- امام رضا علیه السلام ـ درباره حکمت وضو ـ : براى این که بنده (خدا) وقتى براى مناجات با (خداوند) جبّار در برابر او مى ایستد ، پاک باشد . فرمان او را اطاعت کرده باشد و از آلودگى ها و نجاست پاکیزه باشد ، به علاوه این که وضو باعث از بین رفتن حالت کسالت و زدودن خواب آلودگى و پاک ساختن دل براى ایستادن در حضور (خداوند) جبّار مى شود .
١٨٢٢ آثار وضو
- پیامبر خدا صلى الله علیه و آله: خداوند عز و جل در روز قیامت امّت مرا ، بر اثر وضو ، با چهره هاى زیبا و دست و پاى سپید محشور مى کند .
١٨٢٣ فضیلت همیشه وضو داشتن
- پیامبر خدا صلى الله علیه و آله : زیاد وضو بگیر ، تا خداوند عمر تو را زیاد گرداند . اگر توانستى شب و روز با طهارت باشى این کار را بکن ؛ زیرا اگر در حال طهارت بمیرى ، شهید خواهى بود .
- پیامبر خدا صلى الله علیه و آله : کسى که با طهارت بخوابد ، همانند روزه دارِ شب زنده دار است .

  • پریسا asemani

نظرات  (۱۰)

سلام بزرگوار
امت من روز قیامت در اثر وضو، صورت و دست و پاهایشان نورانی است. پیامبراکرم (ص)
یا علی
شمیم رحمت
سلام بزرگوار
سال 78 و 79 بود که من اول راهنمایی درس می خواندم ؛ ما یه معلم قرآن داشتیم به نام استاد شربتی اقدم ، به هر کس که در زنگ قرآن با وضو حاضر می شد در هر جلسه 25 صدم نمره می داد. از آن موقع یعنی 13 سال است که این عادت را دارم که اکثر وقت ها با وضو باشم که در همه جا به دردم خورده ، در دانشگاه، در دنیای مجازی همه جا، الان با وضو هستم،
یا علی
شمیم رحمت
التماس دعا...
سلام

به مناسبت سومین سالگرد ارتحال حضرت آیت الله شیخ عمران علیزاده؛ به روز هستم. خوشحال می شوم با این استاد بزرگ آشنا شوید.
یا علی
شمیم رحمت
سلام بزرگوار
سامرا، بهشت ویران
به ضمیمه دیدگاه و بیانیه بزرگ مرجع عالیقدر جهان تشیع حضرت آیت الله العظمی حاج سید صادق حسینی شیرازی دام ظله؛
در ماه محرم الحرام، ماهی که در آن حرمت رسول خدا (ص) با ریخته شدن خون فرزند گرامیش امام حسین (ع) شکسته شد باز ستم جویان و کینه توزان ولایت همانند حرکت گذشته متوکل عباسی در تخریب ضریح پاک امام حسین بن علی سلام الله علیم در کربلای معلا و در تخریب حرم ائمه اطهار سلام الله علیم در قبرستان بقیع ، اقدام به بمب گذاری و تخریب مرقد پاک ائمه مسلمین امام علی بن محمد الهادی و امام حسن بن علی العسکری سلام الله علیهما نموده اند.
اینجانب مراتب تسلیت خود را به حضور مولایمان ولی الله و منتقم خاندان اهل بیت عصمت و طهارت عجل الله تعالی فرجه الشریف ، عرض نموده و مراتب حزن و اندوه خود را در رابطه با این اتفاق عظیم و جرایم منفور غیر انسانی، اظهار می دارم.
از خدای متعال خواستارم تا افرادی از میان مسلمین بر انگیزد که سد راه این گونه اعمال ددمنشانه، بر مبنای شرع و آن گونه که اقتضای وظیفه شرعی شان ایجاب می کند، باشند.
لا حول و لا قوة الا بالله العلی العظیم
23 / محرم الحرام/ 1427
صادق شیرازی
.........................................................................................
این کتاب کوچک را مرحوم استاد عمران علیزاده در جلسه تفسیر قرآن و نهج البلاغه به من داده بود ، روح مقدس این مفسر بزرگ قرآن و نهج البلاغه را با صلواتی یاد کنید.

یا علی
شمیم رحمت
سلام بزرگوار
بابا تشنگی جگرم راسوزاند
امام حسین (ع) راهی میدان جنگ بود، در این هنگام صدا ی رقیه اش را شنید که به او می گفت: بابا جان! مانع رفتن تو نمی شوم، فقط صبر کن تا تو را ببینم.
امام حسین (ع) حضرت رقیه را در آغوش کشید، و لب های خشکیده او را بوسید. حضرت رقیه (ع) به بابا عرض کرد: بابا من تشنه ام، تشنگی و عطش جگرم را آتش زده است.
امام حسین (ع) به او فرمودند: کنار در خیمه بنشین تا برای تو آب بیاورم.
حضرت رقیه (ع) در حالی که گریه می کرد، پرسید: بابا! کجا می روی؟! چرا از پیش ما می روی؟
امام حسین(ع) بار دیگر رقیه (ع) را در آغوش گرفت ، سپس با دلی خونین از او جدا شد.
........................................................................
جان ها فدای حضرت رقیه (ع)
سه ساله دختر حسین ، شبیه مادر حسین
السلام علیک یا رقیه بنت الحسین (ع)
..................................................................................
یا علی
شمیم رحمت
سلام بزرگوار
کسی که گرفتار محبت دنیا است مثل اینکه در او یکنوع کم عقلی هست از مستی شراب ، یعنی چنانکه مستی شراب انسان را کم عقل و نسبت به معنویات کم اعتنا و بی توجهی می کند همچنان محبت مفرط بدنیا انسان را نسبت به معنویات کم عقل و بی توجه می کند.
محبت دنیای بلای شدید و آفت دین و آخرت است و در اخبار زیاد از آن مذمت و تحذیر شده و منبع هر گناه معرفی شده است.
این جمله و لو اینکه از امثال عامه نیست ولی از امثال تشبیهیه می باشد.
امثال سائره از امام زین العابدین علیه السلام
.......................................................................................
کتاب ارزشمند مثل های مشهور حضرات معصومین ؛ نوشته استاد عالیقدر حضرت آیت الله شیخ میزا عمران علیزاده
.......................................................................................
با خون ریختن برای امام حسین (ع) به روز هستم
یا علی
شمیم رحمت
سلام بزرگوار
شام در انگشت خود بگرفته او را چون نگین
تا قیامت این نگین جلوه نمائی می کند
ای که می پرسی تو، راه زینبیه از کجاست
کاروانها را رقیه رهنمائی می کند
قبر زینب از رقیه دور و قلبش پیش اوست
آشنا با آشنا درد آشنائی می کند
زائر سوریه این دختر کلید کربلاست
لطف او این کاروان را کربلائی می کند
گر رسد خوش زاد دستش بر ضریح کوچکش
شاعر این آستانه نغمه سرائی می کند
..........................................................................
جان ها فدای حضرت رقیه (ع)
سه ساله دختر حسین ، شبیه مادر حسین
السلام علیک یا رقیه بنت الحسین
...........................................................................
ایام شهادت حضرت رقیه (ع) بر امام زمان (عج) و عاشقان امام زمان (عج) تسلیت باد
یا علی
شمیم رحمت
سلام بزرگوار
عظمت مصیبت امام حسین (ع) ازنگاه امین وحی
امین وحی جبرئیل (ع) از آن چنان مقام و منزلت نزد خدای متعال برخوردار است که قرآن کریم او را چنین توصیف نموده است و می فرماید:
همین فرشته ی صاحب قدرت و بلند مرتبه نزد خدای متعال با مشاهده ی صحنه جانسوز عاشورا، سخت بی تاب و مبهوت شد و بر خلاف رویه که هیچ گاه در انجام فرامین خدا درنگی نداشته و هیچ وقت به درگاه خدای متعال سوال استفهامی نکردن بود عرضه داشت:
خدایا چه اتفاقی رخ داده و می دهد؟
خطاب رسید:
با این بیان معلوم می شود که اراده خدا بر این است که حتمآ دشمنان امام حسین (ع) را مجازات کند و هر چه کارشکنی و منفی بافی کنند نتیجه ی آن را بالعکس کند، بله شاید فعلا برای آنها اتفاق خاصی نیفتد ولی قطعآ به کیفر اعمالشان خواهند رسید از این رو باید از کوچکترین رفتار منفی، حتی از روی سهو و اشتباه نسبت به سیدالشهدا (ع) خودداری کرد.
شام غربت دین ؛ از بیانات بزرگ مرجع عالیقدر جهان تشیع حضرت آیت الله العظمی حاج سید صادق حسینی شیرازی
.................................................................................
یا علی
شمیم رحمت
سلام بزرگوار
جمیل بن دراج در صحیح خود از حضرت امام صادق (ع) و او از رسول خدا (ص) نقل کرده است که در شب معراج عده ای از ملائک را دیدم که مشغول ساختن خانه های مجللی از خشت های طلا و نقره اند. گاهی کار می کنند و گاهی دست نگه می دارند. از آنها پرسیدم : چرا دست از کار می کشید؟ گفتند: منتظر مصالح می مانیم. پرسیدم: مصالحی که با آنها این قصرها را می سازید چیست؟ گفتند: ذکر (سبحان الله، الحمدالله ، لا اله الا الله و الله اکبر، و این خانه برای کسانی ساخته می شود که این ذکر ها را می گویند. وقتی مصالح نمی رسد، ما دست نگه می داریم و منتظر می مانیم تا دوباره مصالح به ما برسد.
حضرت امام صادف (ع) به شیعیان امر می کنند که در ذکر گفتن اکثار کنند و بسیار ذکر بگویند.
( کتاب ارزشمند درسنامه امام صادق (ع)؛ مجموعه بیانات بزرگ مرجع عالیقدر جهان تشیع حضرت آیت الله العظمی حاج سید صادق حسینی شیرازی)
یا علی
شمیم رحمت

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">