()

مَن طَلَبَنی وَجَدَنی

وَمَن وَجَدَنی عَرَفَنی

وَمَن عَرَفَنی اَحَبَّنی

وَمَن اَحَبَّنی عَشَقَنی

وَمَن عَشَقَنی عَشَقْتُهُ

وَمَن عَشَقْتُهُ قَتَلتُهُ

وَمَن قَتَلته فَعَلَیَّ دیته

ومن علی دیته فانا دیته ...

ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

آن کس که مرا طلب کند، من را می یابد و آن کس که مرا یافت، من را می شناسد و آن کس که مرا شناخت، من را دوست می دارد و آن کس که مرا دوست داشت، به من عشق می ورزد و آن کس که به من عشق ورزید، من نیز به او عشق می ورزم و آن کس که من به او عشق ورزیدم، او را می کشم و آن کس را که من بکشم، خونبهای او بر من واجب است و آن کس که خونبهایش بر من واجب شد، پس خود من خونبهای او می باشم

_♥♥___♥♥♥__♥♥___♥♥

زندگی زیباست
زنگی تلاطمی همچو دریاست
گاه پایین گاه بالا
گاه داد و گاه بیداد
زندگی باران است
شرشر لحظه هایش
بی نهایت زیباست
زندگی زیباست
چون خدا با ماست...

: پریسا

_♥♥___♥♥♥__♥♥___♥♥

پست ها از خودم نیستند
مگر اینکه زیرشان
نوشته باشم !

کلمات کلیدی

سلوک لقاء اللّه‏

يكشنبه, ۱ مرداد ۱۳۹۱، ۱۲:۲۶ ق.ظ
کسى که به سوى عالم لقا سلوک کرده و طالب زندگى جاویدان روحانى است، مى‏باید با حالات و صفاتى که مناسب و ملائم با زندگى آخرت باشد خود را متصف کند.

و این جهت در این مرحله لازم و بایستنى است و سالک مى‏باید به اختیار این حالات و صفات را با مقدمات و برنامه‏هایى که ذکر شد در نفس خود تحصیل کند، تا پیش از رسیدن به عالم آخرت خارجى در امتداد همین زندگى ظاهرى، موت اختیارى از عالم ماده و توفیق وصول به عالم آخرت ماوراى ماده و بلکه شرف وصول به مقام بالاى لقاء اللّه را داشته باشد.

[فَمَنْ کانَ یَرْجُوا لِقاءَ رَبِّهِ فَلْیَعْمَلْ عَمَلًا صالِحاً وَ لا یُشْرِکْ بِعِبادَةِ رَبِّهِ أَحَداً] .

پس کسى که دیدار [پاداش و مقام قرب‏] پروردگارش را امید دارد، پس باید کارى شایسته انجام دهد و هیچ کس را در پرستش پروردگارش شریک نکند.

[یا أَیُّهَا الْإِنْسانُ إِنَّکَ کادِحٌ إِلى‏ رَبِّکَ کَدْحاً فَمُلاقِیهِ‏] .

اى انسان! یقیناً تو با کوشش و تلاشى سخت به سوى پروردگارت در حرکتى، پس او را [در حالى که مقام فرمانروایى مطلق و حکومت بر همه چیز ویژه اوست و هیچ حکومتى در برابرش وجود ندارد،] دیدار مى‏کنى.

[وَ اسْتَعِینُوا بِالصَّبْرِ وَ الصَّلاةِ وَ إِنَّها لَکَبِیرَةٌ إِلَّا عَلَى الْخاشِعِینَ* الَّذِینَ یَظُنُّونَ أَنَّهُمْ مُلاقُوا رَبِّهِمْ‏] .

از صبر و نماز [براى حل مشکلات خود و پاک ماندن از آلودگى‏ها و رسیدن به‏ رحمت حق‏] کمک بخواهید و بى‏تردید این کار جز بر کسانى که در برابر حق قلبى فروتن دارند دشوار و گران است.* [دارندگان قلب فروتن‏] کسانى هستند که یقین دارند دیدار کننده [قیامت و پاداش‏] پروردگارشان مى‏باشد.

برگرفته از:  اینجا

  • پریسا asemani

نظرات  (۳)

سلام گلم،وبلاگت خیلی زیباست...
آمده ام تا دعوتت کنم به حکم مسلمانانی به دفاع از آدمهایی که آن سر دنیا دسته جمعی در حال کشته شدن هستند،به وبلاگم بیای وبا کپی کردن مطلب در وبلاگت تو هم وظیفه مسلمانیت را انجام بدی،امیدوارم که مرا همراهی کنی...
  • عاشق یک لحظه نگاهت
  • سلام به شما مهربون طاعات شما موردقبول درگاه حق.
    بار خدایا؛

    وسوسه های نفس نگذاشت، جانم در نهر رجب تطهیر شود؛

    از در آویختگان درخت طوبای شعبان هم که نبودم؛

    ترحم فرما و در دریای رحمت رمضانت مستقرم نما ...
    آرزوی سلامتی وبهروزی براتون دارم.
    `
  • عاشق یک لحظه نگاهت
  • سلام به شما مهربون طاعات شما موردقبول درگاه حق.
    بار خدایا؛

    وسوسه های نفس نگذاشت، جانم در نهر رجب تطهیر شود؛

    از در آویختگان درخت طوبای شعبان هم که نبودم؛

    ترحم فرما و در دریای رحمت رمضانت مستقرم نما ...
    آرزوی سلامتی وبهروزی براتون دارم.
    `

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">